michael kroh: maxim2: Jde o nedorozumění. Z hlediska konzumenta informací je zcela lhostejné, komu fakticky platí. Správně jsem uvedl, že vlastníkovi sítí. Informace jsou "zadarmo" z hlediska poskytovatele, který tam vnucuje nějakou reklamu, která mu zajišťuje prostředky pro provoz. Je to podobné jako u soukromé TV v rámci bezplatného (na koncesním poplatku jednomu subjektu založeného) multiplexu. Je to složitá struktura: majitel sítě, majitel webového prostředí (poskytovatel informace), připojený uživatel (konzument). Část informací je skutečně z hlediska poskytovatele zadarmo, a tudíž nemá cenu o nich mluvit v souvislosti se zákonem hodnoty. Moje poznámka se týkala pouze těch informací, které poskytují firmy za účelem zisku, ale ne z těch informací, ale z prodeje zboží, které propagují, či ze zaplacené reklamy. Přirovnání k "all inclusive" je skutečně možno přijmout pouze s "trochou fantazie".
Co se týče zmatků na blogu, sám zírám a nevěřím svým očím.